Zhruba před týdnem vyšla nová verze AdWords editoru 12.2. Tato verze je kompatibilnější s novým rozhraním a přináší nové možnosti využití.
Nyní je možné vytvořit Gmail Ads přímo v editoru. Ve volbě kampaní je nový typ kampaně Obsahová síť – Gmail, který je určený pro tento typ propagace. Všechny potřebné podklady můžete jednoduše nahrát přímo tam. Při tvorbě reklam si, stejně jako v rozhraní, můžete zvolit šablonu společně s rozšířenými možnostmi, jako je nastavení CTA, barvy a podobně.
Taktéž můžete nastavit výšku celkového rozpočtu pro kampaně s videoreklamami. V případě, že se nyní rozhodnete v kampani nastavit celkový rozpočet místo denního, bude Adwords optimalizovat zobrazovaní dle předpokládaného výkonu.
Ideální využít teď před Vánocemi, kdy vám klienti dávají k vyčerpání konkrétní částky. Nastavením tohoto rozpočtu také zabráníte přečerpání částky, ke kterému by mohlo dojít v případě, že systém nedodrží denní rozpočet a přečerpá ho, což se v poslední době často stává. V případě využívání celkového rozpočtu, již však nebude možné v dané kampaní změnit nastavení na denní rozpočet.
Dle nápovědy Googlu, v případě, že je vaše reklama zhlédnuta nad rámec celkového rozpočtu, za tuto akci navíc neplatíte.
Na rozdíl od předchozí verze, nyní můžete v editoru nastavit všechny druhy rozšíření, včetně rozšíření o propagaci, které předtím chybělo. Toto rozšíření je v aktuálním období, plném akcí, nezbytné a jeho největší výhodou je rychlé zapracovaní si výšky slevy, procentuální slevy či promo kódu. Je však důležité pamatovat na to, že se zobrazuje primárně u reklam na první pozici, to znamená, že se vám ne vždy musí zobrazit ve vaší reklamě. Nová podpora pro rozšíření přibyla i na úrovní video kampaní, kde jsou nyní již všechna rozšíření kampaní s video reklamami.
V editoru nyní taktéž najdete cílení na životní události. Tento druh cílení je zatím využitelný jako publikum na YouTube či v Gmailu.
Umožní vám oslovit publikum, splňující některé z následujících specifik:
- příprava na absolvování vysoké školy,
- nedávné absolvování vysoké školy,
- příprava na stěhování,
- nedávné stěhování,
- příprava na uzavření sňatku,
- nedávné uzavření sňatku.
Optimalizace střídaní reklam jsme v minulosti nastavovali vždy na úrovní kampaně a toto nastavení tak platilo pro všechny sestavy. Nyní v editoru nastavíte střídaní i na úrovni sestavy. Defaultně máte v sestavách nastavené střídaní reklam dle nastavení kampaně. V případe potřeby však změnu jednoduše nastavíte i na úrovni konkrétní sestavy.
Připomeňme jen, že už zhruba měsíc jsou k dispozici pouze dva typy střídaní reklam a to:
- Přednostní zobrazovaní reklam s nejlepšími výkony
- Náhodné (neoptimalizované) střídaní reklam
Na závěr uvádíme další novinky v Editoru, o kterých je také dobře vědět:
- Nastavení modifikátoru nabídek pro cílení reklam podle lokality
- Rozšíření jazykového cílení o bengálštinu, tamilštinu a telugštinu
- Nová vlastní pravidla pro rozšíření o strukturované úryvky, nezobrazované kampaně a reklamní sestavy.