V úterý 20.4. 2021 Apple oznámil, že novou verzi iOS 14.5 zpřístupní všem uživatelům již příští týden. Všechny aplikace v App Store tedy budou nově obsahovat vyskakovací okno, které bude vyžadovat povolení od uživatelů ke sdílení jejich dat s třetí stranou (což je mimo jiné i Facebook).
Jakmile bude nová verze dostupná, očekává se pozvolné aktualizování v mobilních zařízeních, v horizontu několika týdnů. Změny v měření událostí na Facebooku by tedy neměly být náhlé.
>> Jak zkontrolovat, zda jste na změnu řádně připraveni?
Nejdůležitější je mít ověřenou doménu a nastavenou konfiguraci událostí na webu. Změny v konfiguraci událostí se mohou projevit až po 48 hodinách, proto je dobré mít vše nastaveno předem.
>> Co se stane když události nebudou nakonfigurované?
Pokud nebudete mít události konfigurované, reklamy se pozastaví.
V případě, že události nakonfigurujete či změníte prioritu událostí až po implementaci změn, očekávejte pozastavení reklam na dalších 72 hodin. Minimalizuje se tak riziko nesprávného přiřazení.
Facebook oznámil, že změny v měření událostí bude provádět postupně v období 2 týdnů, a tedy ne všichni inzerenti budou hned v příštím týdnu penalizováni za změnu v konfiguraci událostí. Určitě ale doporučujeme se na toto nespoléhat a vše nastavit co nejdříve.
>> Jaký to bude mít vliv na kampaně?
S přechodem na nový styl měření událostí a změny v měření konverzí očekávejte možné změny ve výkonu vašich reklam a zvýšení CPA.
>> Další změny:
- – defaultní atribuční okno se mění na 7+0 (7 dní po prokliku + 0 dní po zobrazení)
- – metodika atribuce se mění a bude se přiřazovat ke dni konverze místo původnímu dni zobrazení reklamy / prokliku
- – může dojít ke zmenšení vlastních publik (například remarketingových)
- – sníží se počet reportovaných událostí
- – konverzní akce se mohou zobrazovat až s 72 hodinovým zpožděním.
>> Další TO DO tipy:
- – kontrola automatických pravidel (změna atribučního okna na 7 dní po prokliku + 0 dní po zobrazení)
- – kontrola návštěvnosti z iOS pro představu o dopadu změn
- – stáhnout si reporty z BM (zmizí atribuční okna 28 dní po kliku, 28 dní po zobrazení, 7 dní po zobrazení).