Společnost Google na svém blogu oznámila budoucnost sledování uživatelů poté, co letos přestane v prohlížeči Google Chrome ukládat cookies třetích stran.
Google Chrome i Google Ads začnou pracovat s technologií FLoC. Podle dosavadních informací půjde o alternativní indentifikátory, které nesledují jednotlivé uživatele, ale zařadí je do zájmových skupin na základě toho, jaké stránky v minulosti navštívili. Inzerenti tak budou stále schopni relevantně zacílit reklamu a zároveň dojde k navýšení ochrany soukromí. Podle testů Google by po chystané změně nemělo dojít v Google Ads k poklesu konverzí. Inzerenti mohou ve srovnání s používáním cookies třetích stran počítat minimálně s 95 % shodou, co se týče počtu konverzí za jeden utracený dolar.
První verzi Google Chrome, která bude FLoC podporovat, můžeme očekávat v dubnu. Od druhého čtvrtletí by pak mělo začít testování v Google Ads.