V listopadu se v Google Ads objevila beta verze nového rozšíření. Jedná se o rozšíření o formulář, díky kterému můžete získávat kontakty na potenciální zákazníky přímo z reklam ve vyhledávání, aniž by uživatel musel přecházet na web inzerenta.
Nastavení rozšíření se skládá ze 3 částí
- Podoba rozšíření ve vyhledávání. Na výběr je zatím 8 CTA výzev. CTA tlačítko se automaticky přizpůsobí jazykovému nastavení zařízení uživatele. Nastavit lze také krátký text o 30 znacích.
- Formulář, ve kterém máte k dispozici další textová pole včetně názvu firmy. Zároveň zde volíte, které informace může uživatel vyplnit. Na výběr je zatím jméno, e-mail, telefonní číslo a PSČ. Na pozadí formuláře nahráváte obrázek o rozměrech 1200×628 pixelů. Zároveň je důležité do formuláře vložit URL, která odkazuje na zásady ochrany osobních údajů.
- Nakonec vyplníte text v děkovací zprávě, která se zobrazí po odeslání formuláře. Uživatele zde můžete odkázat na další stránku na vašem webu.
Na co při tvorbě myslet?
- Po uložení rozšíření už nelze měnit údaje, které po uživateli požadujete. Musíte vytvořit nový formulář.
- Rozšíření zatím lze vytvořit pouze pro konkrétní kampaně. Nelze ho asociovat se všemi kampaněmi na úrovni účtu.
- Rozšíření nenajdete v Google Ads Editoru.
- Po odeslání první formuláře se vytvoří nová konverzní akce hostovaná Googlem, která je automaticky zahrnuta do sloupce konverzí. Všechny kampaně, které využívají smart bidding tedy spadnou do fáze učení.
- Novou konverzi nelze editovat.
- Rozšíření se zatím zobrazuje pouze na mobilech a tabletech.
- Na formulář se vztahují zásady Google Ads. Nelze ho tedy využít například ve vztahu s léčivy, alkoholem nebo politickým obsahem.
Stahování dat
Data lze stahovat jako CSV soubor přímo z rozhraní Google Ads, kde jsou k dispozici po dobu 30 dní od vyplnění. Stačí jít na přehled rozšíření a u příslušného rozšíření o formulář kliknout na tlačítko stáhnout potenciální zákazníky. Kontakty lze stahovat také automaticky přímo do klienta CRM prostřednictvím webhook aplikace.
1 komentář k článku: Jak funguje nové rozšíření o formulář v Google Ads?