Víte, jak v praxi funguje automatické cílení neboli optimalizace cílení v obsahové síti Google Ads? A jaké změny nás u tohoto typu cílení čekají?
Co je vůbec optimalizace cílení v Google Ads?
Pokud v kampaních používáte cílení na klíčová slova, umístění nebo publika a automatické cílení máte vypnuté, reklamy se budou zobrazovat pouze na základě zvoleného nastavení. Pokud ale máte aktivovanou optimalizaci cílení, Google automaticky rozšíří zásah na další klíčová slova, umístění a publika, která vyhodnotí jako relevantní a u kterých očekává, že může dojít ke konverzi, což nemusí být žádoucí.
Automatické cílení bylo doposud možné vypnout, nebo vybrat mezi 2 možnostmi nastavení:
Konzervativní a agresivní cílení se nastavují na úrovni reklamních sestav a jsou dostupná pro všechny kampaně v obsahové síti. Pro agresivní cílení Google doporučuje mít alespoň 15 konverzí za posledních 30 dní. Agresivní cílení maximalizuje zásah kampaně, může se hodit inzerentům, kteří z obsahové sítě chtějí vymáčknout maximum bez ohledu na to, kde a komu se reklama zobrazí. Při přepnutí na agresivní cílení můžete očekávat výraznější změny ve výkonu a také v průběhu kampaní může docházet k jednorázovým navýšením nákladů. Případným výkyvům ale můžete předcházet například nastavením automatických pravidel.
U všech nově vytvořených sestav v rozhraní Google Ads a v AdWords Editoru je standardně nastaveno konzervativní cílení. To může být problém zejména u remarketingu. Výkon remarketingových publik je ve většině případů zcela odlišný od jiných typů cílení a jakákoliv automatizace cílení může zkreslovat výsledky. Reklama se totiž zobrazuje nejen návštěvníkům webu, ale také uživatelům, kteří na webu nikdy nebyli. Vypnutí automatického cílení můžete provést jednoduše v AdWords Editoru. Stačí označit všechny reklamní sestavy v obsahové síti a v okénku Optimalizace cílení zvolit možnost Zakázáno. V tu chvíli se reklama bude zobrazovat striktně na základě podmínek, které jste si sami určili.
Změny v nastavení automatického cílení
Nastavení této funkce se nově zobrazuje v podobě škály, na které můžete nastavit různou míru automatizace. Zároveň získáte informaci o potenciálním týdenním nárůstu počtu zobrazení. Funkce je částečně kompatibilní s AdWords Editorem. Pokud v AdWords Editoru zvolíte konzervativní cílení, nastaví se automatické cílení na jeden článek stupnice tak, jak můžete vidět na screenshotu. Pokud zvolíte agresivní cílení, bude automatické cílení nastaveno na maximální dosah. Novinka už je dostupná v některých účtech Google Ads.
1 komentář k článku: Konzervativní a automatické cílení v Google Ads se mění