Responzivní reklamy ve vyhledávání Googlu byly představeny už na začátku května tohoto roku. Jednalo se ale o jedno ze žhavých témat také na konferenci Google Marketing Live, která probíhala od 9. do 11. července v americkém San José. Co nám novinka ve vyhledávání nabídne?
Větší flexibilita díky strojovému učení
Cílem responzivních reklam ve vyhledávání je nabídnout uživateli unikátní sdělení na základě vyhledávacího dotazu a dalších signálů (např. zařízení nebo lokaci uživatele). Při tvorbě responzivních reklam budeme moci vytvořit až 15 verzí nadpisů a 4 popisky.
Google pak na základě strojového učení vybere až:
• 3 nadpisy o 30 znacích místo 2 nadpisů
• 2 popisky o 90 znacích místo 1 popisku o 80 znacích
- Postará se tak o správnou kombinaci na základě toho, co je pro uživatele nejvíce relevantní. Dohromady bude mít reklama až o 90 % více textu než aktuálně využívané ETA inzeráty. Inzerenti tak budou mít větší prostor pro představení nabízených produktů a služeb.
Zdroj: Searchengineland.com
Kontrola nad reklamami
Google zároveň umožní částečnou kontrolu nad zobrazovanými kombinacemi. Pokud bude pro inzerenta například důležité, aby se v reklamě zobrazoval nadpis obsahující jeho brand, bude si moci tento nadpis označit a určit jeho pozici v inzerátu. Každá reklama pak bude na určené pozici zobrazovat stejný nadpis.
Vytvořené kombinace a jejich výkon bude možné sledovat v reportu.
Jaká jsou doporučení Googlu pro tvorbu responzivních reklam?
- Soustřeďte se na nadpisy a snažte se je tvořit tak, aby se mohly bez problému zobrazovat v různých kombinacích.
- Použijte v reklamách klíčová slova. Klíčová slova ale není nutné přidávat do všech nadpisů či popisků, s čímž souvisí třetí doporučení.
- Tvořte unikátní texty. Zkuste vytvořit zcela odlišné varianty, třeba i bez použití klíčových slov.
Novinka je aktuálně v betě a v následujících měsících by měla být dostupná v angličtině. Do konce roku 2018 by se pak měla objevit ve všech účtech.