Google oznámil, že během roku 2019 dojde ke stažení průměrné pozice ve vyhledávání z volitelných sloupců. Jaké jsou důvody? A které metriky bude možné využít ke sledování pozice reklam?
Příchod nových metrik
Pozice ve vyhledávání určitě není rozhodující metrikou pro optimalizaci výkonu. Přesto inzerentům poskytovala určitý vhled do úspěšnosti v aukcích. 26. února Google oznámil, že v září 2019 tuto metriku zcela odstraní z volitelných sloupců v Google Ads.
Už v listopadu 2018 Google představil 4 nové metriky:
• Míra zobrazení nahoře ve vyhledávání – Impr. (Top) % – procento zobrazení vašich reklam v horní části stránky nad organickými výsledky vyhledávání.
• Míra zobrazení zcela nahoře ve vyhledávání – Impr. (Absolute Top) % – procento zobrazení vašich reklam na zcela první pozici.
• Podíl zobrazení nahoře ve vyhledávání – Search (Top) IS % – podíl zobrazení reklam v horní části stránky nad organickými výsledky.
• Podíl zobrazení zcela nahoře ve vyhledávání – Search (Absolute Top) IS % – podíl zobrazení vašich reklam na první pozici.
Míra zobrazení v horní části nám poskytuje informaci o tom, kolik % z celkového počtu našich zobrazení jsme získali nad organickými výsledky ve vyhledávání. Podíl zobrazení v horní části nám navíc poskytuje informaci o tom, kolik % zobrazení jsme nad organickými výsledky mohli získat navíc. Vypovídá tedy o potenciálu našich reklam.
Kromě toho Google přidal do volitelných sloupců vyhledávacích kampaní ještě jednu metriku – podíl kliknutí. Tato metrika je podílem počtu kliknutí, které vaše reklamy při zobrazení získaly a odhadovaného počtu kliknutí, které jste v aukci mohli získat.
Pojďme si tedy vztah uvedených metrik ukázat na konkrétním příkladu. Ve vyhledávací kampani jste za měsíc získali 1000 zobrazení, z toho 500 zobrazení v horní části stránky a 100 na první pozici. Míra zobrazení v horní části je v tu chvíli 50 % a míra zobrazení reklamy na první pozici 10 %. Podíl zobrazení v horní části máte na hodnotě 40 %. To znamená, že zlepšením kvality reklam nebo zvýšením ceny byste mohli získat až o 60 % více zobrazení v horní části. Z reklam jste nakonec získali 50 prokliků a podíl kliknutí máte 20 %. Podle Google Ads jste tedy z reklam mohli získat až o 250 prokliků více. Jedná se pouze o modelový příklad ilustrující vztah zmiňovaných metrik. V praxi počítejte s tím, že i u vyhledávacích dotazů obsahujících brand bude podíl zobrazení či kliknutí lehce pod 100 %.