Vývojáři Skliku dnes uvolnili novou funkci Retargeting. Tato funkce nabízí podobné možnosti jako Remarketing v Google AdWords. Inzerent může vytvářet různé seznamy uživatelů, kteří navštívili jeho web a zpětně je oslovovat reklamou. Reklama se zobrazuje prostřednictvím obsahové sítě Skliku. Tedy na partnerských webech systému. Možné je inzerovat jak pomocí grafické reklamy, tak textové. Pojďme se podívat na to, kde tuto funkci najdeme a jak ji nastavit.
Nová funkce se nachází v záložce nástroje.
Po kliknutí na tuto záložku se dostáváme do nastavení funkce. První krok by mělo být nasazení kódu na celý váš web. Musíme přiznat, že jsme malou chvilku hledali umístění kódu, který se musí vložit na stránky. Důvodem našeho hledání byl vnitřní pocit, že musíme něco někde potvrdit a vygenerovat. V AdWords to tak přeci je. Sklik šel cestou jednoduchosti a rychlosti. Kód je připraven k nasazení po stisknutí „Zobrazit retargetingový kód“. Stačí zkopírovat a vložit na všechny stránky webu nebo e-shopu.
Nyní se podíváme na první možnost, kterou tato stránka nabízí, tedy na záložku „Vytvořit seznam“.
Zde můžeme jednoduše definovat seznamy návštěvníků, které se mají sbírat.
Délka členství je 1-540 dní. Návštěvníky můžete sbírat klasicky (navštíví váš web po vytvoření seznamu), nebo zpětně. K tomu stačí mít nasazen na stránkách retargetingový kód.
Seznam můžeme buď ponechat jako obecný, kdy se sbírají návštěvníci na všech stránkách s kódem, nebo ho definovat pomocí tvaru URL. Zde se nabízí mnoho možností. Můžeme definovat začátky i konce URL, vylučovat části i vkládat přesnou URL adresu.
Samozřejmostí je kombinace několika parametrů. Zkusili jsme jestli je nějak omezen počet kombinací. Popravdě nás to přestalo bavit při přidání 28 kombinace.
Seznam pro konvertující – otázkou je, jak na seznam návštěvníků, kteří provedli konverzi. Nelze totiž vytvořit seznam za použití konverzního kódu. Musíte tedy vložit URL, která odpovídá URL vaší konverzní stránky. Pokud máte URL vždy stejnou, nebo je její část unikátní, nebudete mít žádné potíže. Pokud se ovšem dynamicky mění a žádná z jejich částí není unikátní, nebudete schopni relevantně měřit konvertující návštěvníky. Pro správné měření, tedy stačí mít v URL unikátní část, kterou poté zadáte do definice.
Dle informací od vývojářů z Skliku se na možnosti jednoduše vyloučit seznam konvertujících (i bez zadání přímé URL) pracuje a můžeme se tedy na ní těšit.
Kombinace
Jednotlivé seznamy lze samozřejmě i kombinovat. Pro test jsme si vytvořili dva seznamy.
- Návštěvníci (30) – všichni návštěvníci, celý web, 30 dní
- Nakoupili (30) – konvertující návštěvníci, konverzní stránka, 30 dní
Nyní vyloučíme ze seznamu Návštěvníci (30) seznam Nakoupili (30) a dostáváme seznam, s kterým můžeme cílit na všechny uživatele, kteří v posledních 30 dnech nenakoupili.
Přiřazení retargetingového seznamu k sestavě –
S příchodem této funkce se objevila nová záložka v přehledu sestav. V záložce Retargeting můžete přiřadit jednotlivé seznamy a kombinace k sestavě.
Ve volbě „Nastavení sestavy můžete zvolit, kolikrát za den se má inzerát maximálně zobrazit jednomu uživateli. Výchozí hodnota je 30 zobrazení a maximální 50 zobrazení.
Pro koho je Retargeting vhodný?
Využití této funkce se meze nekladou. Je vhodný jak pro e-shopy, tak pro obsahové stránky. Jde jen o vaši strategii a kreativitu.