remarketing

Sklik chystá nové rozhraní včetně očekávaných grafů. Podívejte se!

Sklik dnes prostřednictvím svého produktového manažera Jirky Chomáta, představil na brněnské (Ne)konferenci o PPC reklamě celou řadu novinek. Nejviditelnější změnou bude nové rozhraní administrace, jehož nasazení je plánováno na duben/květen 2013. Co mimojiné Sklik dále chystá?

Ukázka z nového rozhraní Skliku (zdroj: FB Větrovka.cz)

Už brzy:
* Přehled hledaných frází, které spustily reklamu (ve spojení s konkrétními klíčovými slovy)
* Cílení v obsahové síti na témata (již v interní beta verzi)
* Grafy s více než 2 hodnotami
* Povolení inzerce erotického zboží

Později:
* Sitelinky (na úrovni sestav)
* Nová verze API v červnu (současná verze Bajaja bude nahrazena verzí Cipísek)

Dále zaznělo:
* Nový způsob řazení inzerátů ve vyhledávání znamenal zpřísnění podmínek pro zobrazení. Ve výsledku se přestalo zobrazovat cca 30% dříve zobrazovaných reklam.
* Nové řazení zvýšilo v Skliku celkové průměrné CTR a tím také zisk Skliku
* Obsahová síť generuje 11% všech Sklik prokliků
* Road mapa úkolů pro Sklik obsahuje 31 položek, včetně remarketingu

Podívejte se zatím na „spy“ fotografie z prezentace.

Náhled beta verze cílení na témata v obsahové síti Skliku Nové rozhraní na ukázce s šesti hodnotami v grafu Nové rozhraní Skliku

AdWords v ČR testuje dynamický remarketing

Představte si návštěvníky, kteří navštíví váš eshop, prohlédnou si pár produktů, nenakoupí a odejdou. Remarketingem v AdWords byste je mohli pronásledovat napříč obsahovou sítí a nabízet jim cestu zpět více či méně obecnými inzeráty. Představte si ale automatizované bannery, které samy dynamicky zobrazí uživateli jen ty produkty, které ve vašem eshopu navštívil. Tisíce uživatelů mohou vidět tisíce unikátních bannerů složené z produktů vybraných přesně na míru a pouze jim. A co třeba zákazníci, co si vložili do košíku konkrétní produkty, ale nedokončili nákup? Proč jim nezobrazit v bannerech náhled přesně těchto produktů, aby objednávku mohli dokončit?

Seznamte se s dynamickým remarketingem. Ten je součástí neveřejného beta testu Dynamic Display Ads.

Systém vychází z propojení AdWords s Google Merchant Center. Merchant Center byla dosud v Česku poměrně opomíjená služba, ale nenechte se mýlit. Rok 2013 bude v AdWords celý ve znamení hrátek s Merchant Center. Těste se!

Podívejte se na následujících screenshotech, jak dynamické remarketingové bannery vypadají. Po najetí myši se zobrazí u menších formátů šipky pro posun na další skupinu produktů. Při ukázání na náhled konkrétního produktu se tento zvýrazní a při kliknutí vás proklik odvede na konkrétní produktovou kartu v eshopu. Alza, zdá se, využívá jen jednu z několika desítek šablon, které při tvorbě těchto reklam AdWords nabízí. Je tedy na vás, jakou výslednou podobu bannery mohou mít.

AdWords Smartpixel: Jeden jediný remarketingový kód na stránky

AdWords zpřístupnil nově všem inzerentům možnost vytvářet remarketingové seznamy pomocí jediného HTML kódu vloženého na své stránce. Až doposud bylo třeba pro každý unikátní seznam vytvářet nový kód a komplikovaně je na svém webu spravovat. V extrémních případech někteří inzerenti museli pracovat s desítkami unikátních HTML kódů, kterými zaplnili své stránky.

Remarketing (spuštěný už před dvěma lety) umožňuje označit si vybrané skupiny návštěvníků inzerentova webu a pouze této skupině zobrazovat napříč obsahovou reklamní sítí cílenou bannerovou nebo textovou reklamu. Příklad: Umístěním kódu na stránku s nabídkou zájezdů do Itálie mohla cestovní kancelář označit všechny potenciální zájemce o cestu do Itálie. Umístěním odlišného kódu na stránku s nabídkou zájezdů do Indie označila zájemce o exotickou dovolenou v Indii. V kombinaci se sledováním konverzí mohl inzerent následně svou reklamu zacílit na „všechny návštěvníky nabídky zájezdů do Itálie + kteří neprovedli konverzi (nezakoupili zájezd)“. Po předem definované období poté mohl této remarketingové skupině zobrazit reklamu s připominkou „Ještě stále vybíráte zájezd do Itálie? Snížili jsme ceny!“.

Nový jeden jediný remarketingový HTML kód, také nazývaný „smartpixel“, umožňuje velmi snadno a bez velkých zásahů do webu inzerenta, vytvářet stovky unikátních kombinací pro označení zákazníků a to jen v rozhraní AdWords. Obrázek pod článkem naznačuje, jaké kombinace jsou k dispozici. Konkrétní ukázky a možnosti pak představuje AdWords přehledně ve své nápovědě.

1 2 Posunout nahoru