Rozšíření

Dynamické reklamy v AdWords: Nově s PSČ, městem a telefonním číslem

Až doposud bylo možné v reklamách AdWords nastavovat dynamické proměnné, za které se dosadilo klíčové slovo z vaší sestavy. Příkaz {KeyWord:zástupný text} nyní nově doplňují další funkční proměnné.

Chcete-li nastavit funkci vkládání lokalit, nejprve v příslušné kampani povolte rozšíření o lokalitu (podle popisu ve výše uvedeném oddílu). Poté můžete do textu reklamy vložit některý z těchto parametrů pro určení lokality:

  1. Město: {lb.city:výchozí}
  2. PSČ: {lb.postalCode:výchozí}
  3. Telefonní číslo: {lb.telephone:výchozí}

Máte-li své provozovny ve více městech, můžete na úrovní jedné sestavy s jedním dynamickým inzerátem inzerovat regionálně unikátní reklamy. Následující obrázky z nápovědy AdWords nejlépe popisují uvedené možnosti. Detailní popis těchto relativně nových funkcí naleznete zde v nápovědě AdWords.

AdWords měří konverze na úrovni rozšíření reklam

Na přelomu března a dubna AdWords doplnil statistiky u rozšíření reklam (extensions) o informace o konverzích. Bohužel, stále není možné sledovat hodnoty konverzí na úrovni jednotlivých odkazů na podstránky (sitelinks). Hodnoty jsou souhrné pro celé rozšíření. Více si můžete přečíst v angličtině na SearchEngineWatch.com.

Rozšířené rozšíření v AdWords. Enhanced Ad Sitelinks.

Inzeráty v AdWords jsou běžně obohaceny o tzv. rozšíření. Nejčastěji využívané je pak rozšíření o odkazy na podstránky (sitelinks).

AdWords na svém blogu aktuálně představuje nové rozšíření pod názvem Enhanced Ad Sitelinks. Inzerát může být rozšířen namísto několikaslovného odkazu o celkem čtyři samostatné inzeráty zobrazené pod hlavním inzerátem. Pro lepší pochopení přikládá názornou ukázku.

V kampani jsou vytvořeny běžné odkazy na podstránky:

Řekněme, že reklamní účet obsahuje také následující textové reklamy:

S novým rozšířením může reklama vypadat následovně:

Jak je z ukázky patrné, systém sám automaticky identifikuje reklamy, které odpovídají zadaným sitelinks a jako nadpis dosadí dosavadní popisek sitelinku. Vše probíhá automaticky a podmínkou je podobnost inzerátů v účtu s popisky sitelinks. A tak zatímco Google uvádí, že běžné odkazy na podstránky zvyšují míru prokliku (CTR) inzerátu o 30%, co provede s úspěšností tato avizovaná novinka (ne)chtějme ani vědět.

Aktualizace 16.2.: Enhanced Ad Sitelinks jsou aktualně dostupné ve Spojených státech. Postupně však budou nasazeny i do dalších zemí.

AdWords Beta: Přihlášení do newsletteru jako součást inzerátu

Minimálně od prosince loňského roku testuje Google AdWords ve vybraných regionech (mimo ČR) nové rozšíření reklam ve vyhledávání. Přímo pod inzerátem najdou uživatelé formulářové pole pro přihlášení k odběru newsletteru inzerenta. Na testování této beta verze se podílí pouze omezený počet inzerentů. Zda se rozšíření dočká obecného nasazení můžeme jen spekulovat. (zdroj: webpronews.com)

1 2 Posunout nahoru